Má ísť o závod v Saarlouis, kde sa výroba vozidiel má skončiť v roku
2025, tvrdí WSJ a dodáva, že rozhovory sú stále v prípravnom štádiu a
nakoniec môžu zlyhať.
Ford, ktorý vyrába v Saarlouis svoj kompaktný model Focus, neodpovedal zatiaľ na žiadosť agentúry Reuters o komentár.
Rastúce náklady na materiály na výrobu batérií pre elektrické vozidlá a
predpokladané spomalenie americkej ekonomiky, ako aj európskych ekonomík
vyvíja tlak na výrobcov automobilov, aby znížili výdavky.
Podľa separátnej správy Ford v utorok uviedol, že do polovice februára
rozhodne o tom, koľko pracovných miest v Európe zruší, po tom, ako
nemecký odborový zväz IG Metall začiatkom týždňa informoval, že
automobilka chce zrušiť 3200 pracovných miest v továrni v nemeckom
Kolíne nad Rýnom a plánuje presunúť časť z vývoja produktov do USA.
Pracovníci v Kolíne nad Rýnom, kde Ford zamestnáva približne 14.000 ľudí
vrátane 3800 vo vývojovom centre v susednom Merkenichu, boli o plánoch
informovaní na pondelkovom (23. 1.) zasadnutí podnikovej rady.
V správe sa tiež uvádza, že Ford eviduje záujem približne 15
potenciálnych investorov, ale podmienky dohody sa nepodarilo zistiť.